My days in Holbox / Day one

DSC_0190 editada

I know, I’ve been away of the blog but something that would justify it is I took a couple of days vacations .

Holbox is a perfect retreat if you need to take a breath and rest of the stress of mexico city.

If you don´t know Holbox is an island near Quintana Roo where you can swim with whale sharks and get a closer look at flamingos.

Though in this ocassion I couldn´t swim with the whale shark, I enjoyed of a huge tranquility and an awesome view. Yes, Holbox isn´t a place where you can say “don´t stop the party”, but is ideal for to read a good book in the company of a pina colada, to hear an excellent playlist, to enjoy a massage, to swim like mermaid, maybe reads very hippie but it´s the perfect place for have a moment to yourself while you’re in contact with the sound of the sea.

Well, the place is very quiet and there not exist problems but that isn´t a pretext to you look disheveled.

When I´m on the beach I like look natural and fresh but select.

For the first day I decided to wear a leather short (as we know the leather is the material most trendy) a white blouse with flared and the fall´s complementary, fedora hat

Do you like it?

With love, Annie!

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Lo sé, he estado un poco alejada del blog pero sí algo lo justifica sería decir me tomé un par de días de vacaciones.

Holbox es un lugar increíblemente perfecto para descansar sí es lo que buscan y necesitan.  Aunque sólo fueron 4 días, me sirvieron perfecto para alejarme un poco del estrés de ciudad capital, reordenar la cabeza, objetivos y más.

Por sí no lo saben Holbox es una pequeña isla cercana a Quintana Roo donde en temporada podrían nadar con el tiburón ballena y ver más de cerca a nuestros amigos los flamingos, en mí caso no fue así, como toda “contreras” no me gusta viajar en temporada alta, porque creo que de esa manera disfrutas más del lugar.

Y así fue, aunque no pude nadar con el tiburón ballena, disfruté de una inmensa tranquilidad y de una vista padrota, sí Holbox no es un lugar para aplicar el “que no pare la fiesta”, pero es ideal para que leas un buen libro en compañía de una piña colada, te deleites con un excelente playlist, disfrutes de un buen masaje, nades un rato cual sirena y lo mejor, aunque se lea muy hippie, tengas con un momento contigo mismo mientras estás en contacto con la vista y el sonido del mar.

Sí, el lugar es súper tranquilo, incluso en la carta de bienvenida del hotel, el dueño menciona que se inspiró en buscar un lugar donde sus hijos pudieran caminar descalzos sobre la arena y vaya que lo hizo todo muy bien,  pero ese no es pretexto para lucir terribles todos los días, así que para un look de playa siempre me gusta lucir natural, preocuparnos un poco por cómo nos vemos nunca esta de más.

Para el primer día lo que decidí utilizar, fue un short de cuero que como ya sabemos es el material más trendy, una blusa con vuelo en la parte de enfrente y el accesorio de temporada para este otoño que dependiendo del modelo también puede aplicar para la playa, un sombrero tipo fedora.

Qué tal? Les gusta?

Con cariño, Annie!

IMG_2840

DSC_0194 editada

DSC_0191 editada

 

DSC_0217 editada

Blouse: LOB

Short: Oysho

Hat: Unbranded

Sunnies: Zara

DSC_0202 editada

“Always keep your eyes open, keep watching because whatever you see can inspire you.”

Grace Coddington

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s